DAG 7: DEN BÄSTA RESAN

Glömde helt bort att jag höll på med den här listan så jag skriver gårdagens inlägg nu, den bästa resan.


Jag har rest en hel del så det är svårt att bestämma EN resa som var den bästa. Men när jag var 11 år, tror jag, åkte jag och min familj till Frankrike. Kommer inte ihåg så jätte mycket men jag vet att det var en utav de bästa resor jag gjort! Vi var på Disneyland Park och Walt Disney Studios Park. Det var nästan som en saga att få gå runt i temaparkerna, det var magiskt. Verkligen inte som att gå på Grönalund eller Liseberg. Det var verkligen häftigt att vara där, jag är glad över att jag fått gjort en resa till Paris och speciellt att ha varit på dessa parker.

Vi bodde på två hotell under våran resa. Det första hotellet var underbart. Det var ett enormt hotel med badhus, vilket då var jätte kul för oss barn. SEA var temat på hotellet, alltså HAV. Allt på hotellet hörde till själva temat, det var massa båtgrejer på hotellrummen, i lobbyn, i matsalen osv.

Det andra hotellet låg inne i Paris och jag själv skulle inte kalla det ett hotell. Det var ett 1-stjärnigt hotell, om ens det. Usch, det var verkligen inte trivsamt att bo där. Dock bodde vi bara där i 2 nätter, tror jag. Lobbyn var ungefär lika stor som en städskrubb, haha. Trappan upp till rummen var så smal att man fick bära resväskorna på ledden för att man över huvudtaget skulle få upp väskorna. Rummen var hemska. Jag kommer ihåg hur tapeterna såg ut, det var brun/oranga blommiga och trasiga på vissa ställen. Sängarna var så osköna som det kan bli.
Vi barn var verkligen besvikna på det hotellet då vi nyss hade bott på ett betydligt bättre hotell innan.

Trots detta var detta en av dom bästa resorna jag gjort!


Det första hotellet vi bodde på


I matsalen på det första hotellet, ser ni att borden är båtar?


Badhuset på hotellet, också det i HAV-tema


Inne på Disneyland Park


Vackert slott inne på Disneyland Park, tyckte att träden såg lite lustiga ut :p




 
Inne på Disneyland Park fanns det 5 olika parker, MAIN STREET, U.S.A, FANTASYLAND, FRONTIERLAND, ADVENTURELAND och DISCOVERYLAND. Varje park hade "ingångar" och så här såg MAIN STREET, U.S.A's ingång ut.


FRONTIERLAND


Just när vi var där så höll dom på att bygga om en utav berg & dalbanorna, typiskt alltså.


Jag vid spökhuset på bild 1. På bild 2: en man som skrämde folk som gick förbi. Haha, skit läskig faktiskt!


ADVENTURELAND


Vi gick in i en grotta som var jätte fin, men lite läskigt var det för det var alldeles mörkt






DISCOVERYLAND


Filip på högra bilden

Bild från FANTASYLAND. Känner ni igen bilden? Alice I Underlandet ni vet :p


Sanna, jag och Filip. Haha, söt tjej!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0