17 januari 2011

Hej,
ligger och halvsover
i min säng, Amanda åkte hem för ett tag sedan. Har varit sjukligt trött de senaste dagarna! Går och lägger mig efter 9 och är endå helt död på morgonen, liksom vad är felet? Det är sjukt. Hur som, jag tänkte att det skulle vara skönt att lägga sig och kolla på Familjen annorlunda men icke sa nicke, det var visst inget idag utan handboll istället *suck*.

I skolan idag fick vi besök av en gubbe som var med i andra världskriget så han åker runt i skolor och berättar om livet i koncentrationslägrena osv. Usch tycker så jäkla synd om honom. Det är ju faktiskt sjukt vilket liv han levt. Fy fan. Känner mig hemsk när jag tänker på att vi idag blir ledsna/arga/besvikna för småsaker. Herregud, den här människan förlorade ju hela sin familj under denna hemska tid, han blev slagen utan anledning och såg dagligen oskyldiga människor torteras och dödas. Det är sjukt hur man kan behandla människor på det viset. Dom borde skämmas.
Han pratade i ca 2 ½ timme på förmiddagen och lite mindre än en timme på eftermiddagen. Trodde faktiskt att det skulle bli jobbigt att sitta stilla så länge och bara lyssna men jag hade fel. Förutom att det var iskallt i idrottshallen där vi satt så var det inga problem att sitta så lång tid. Det var faktiskt riktigt intressant. Köpte till och med en bok som han skrivit själv, ska bli kul att läsa. Eller kul kanske är fel ord, men jag ser fram emot att få läsa den. Dock så hörde man väldigt dåligt i stort sätt hela föreläsningen vilket var synd. Det var också en utav anledningarna till att jag köpte boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0