Järvsö/Falun/Leksand

Lovade ju bilder från Järvsö och Leksand så here we go.



Vi stannade i Tönnebro och åt lunch på vägen upp. Det var fullt med fåglar där så jag passade på att använda mitt zoomobjektiv.

Vi var även iväg på bilbingo och jag vann 1500 kr! Bilbingo verkar vara min grej måste jag säga. Har varit på bilbingo 2 gånger i mitt liv och vunnit båda gångerna.

Enda dagen som det var riktigt fint väder tillbringade vi på stranden. Efter det åkte vi och spelade minigolf i Folkparken i Ljusdal. Hann även med ännu en minigolf med mormor på en camping nere i Järvsö. Dock var banorna väldigt dåliga där.

Vi passade på att grilla när det var bra väder. Riktigt gott!
På lördag morgon åkte vi vidare mot Falun. Där mötte vi min moster, kusinen, Peter och Anders. Vi bodde alla på Scandic.


Vi tog en promenad ner mot stan i Falun för att äta lunch. Där fanns massor av såna där bockar, eller vad det nu ska föreställa. Fotade rätt många men det räcker med två bilder. Första bilden är på min kusin som blev överlycklig när han fick sitta högt upp på bocken, gullungen!

Filip och mormor.

Vi åt lunch på Åhléns. Visste inte ens att man kunde äta där. Jag beställde en grillad smörgås med fetaost. Hur gott som helst! Kommer dock inte ihåg vad den hette.


Vi hade pool på hotellet så vi badade allihopa på kvällen.

Senare blev det discobowling, även det på hotellet. Snygg bild, jag vet

På söndagen åkte vi alla iväg till Leksand sommarland. Har varit där en gång förut och det var när jag var ca 3 år så jag kommer inte ihåg det alls. Vi hade riktigt kul, trots det dåliga vädret. Men det får man väl räkna med när man är på nöjesfält osv. Antingen är det för kallt, regnar osv eller så är det alldeles för varmt. Det var bra väder när vi kom dit men så fort vi hade bytt om till badkläder kom molnen.

Var även på dragracing en dag när vi var vid stugan. Tänkte först inte följa med för att jag inte är ett dugg intresserad av bilar men jag ångar inte alls att jag följde med. Dock ångrar jag att jag inte tog med kameran. Vågade inte ta med den eftersom att det skulle regna den dagen och jag har inte hunit köpt någon kamera väska än.

Det här var ungefär 5% av alla bilder som togs men jag kan inte ladda upp allt för många. Men nu borde ni veta ungefär vad jag haft för mig den senaste veckan. Det kommer garanterat upp flera inlägg med bilder från Järvsö och Leksand sommarland senare. Har i alla fall haft en awesome vecka! Tack till alla som varit med och gjort den bra. Speciellt släkten, ni är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0